Kredyt dla firm – jak uzyskać?
Uzyskanie środków finansowych na prowadzoną działalność nie jest prostym zadaniem. Zwłaszcza kiedy potrzeba ich całkiem sporo. Jedną z dostępnych opcji jest kredyt na firmę. Jest to dość specyficzny rodzaj oferty bankowej, który rządzi się swoimi prawami. Jak uzyskać kredyt dla firm? Czym różni się od innych? Jakie warunki należy spełnić, aby go otrzymać? Jakie dokumenty będą niezbędne? Wszystko wyjaśni się po przeczytaniu tego tekstu!
Kredyt dla firm – krótka charakterystyka
Kredyt dla firm jak sama nazwa wskazuje, przeznaczony jest wyłącznie dla przedsiębiorców. W celu skorzystania z oferty banku dana osoba musi mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą. Z reguły firma musi istnieć na rynku przez jakiś okres, aby wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Ta kwestia w dużej mierze zależna jest od wybranego banku, ale większość z nich sceptycznie podchodzi do przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem. Przez wzgląd na to, że kredyt dla firm wymaga zabezpieczenia finansowego, to często jest dużo korzystniejszy niż ten klasyczny brany przez osoby prywatne. Jednak najważniejsza różnica polega na tym, że przy finansowaniu działalności bardzo często wymagana jest szczegółowa informacja na temat jej kondycji. Niekiedy instytucje finansowe żądają od przedsiębiorców przedłożenia biznesplanu lub firmowych rachunków potwierdzających płynność. Z kolei podobieństwem jest posiadanie zdolności kredytowej i historii bankowej.
Jak uzyskać kredyt dla firm – dokumenty
Jak uzyskać kredyt dla firm? Przede wszystkim należy skompletować wszystkie niezbędne dokumenty. Bez nich z całą pewnością nie uda się nam nic zdziałać. Najistotniejsze jest zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Poza nim do wniosku koniecznie trzeba dołączyć potwierdzenie nadania numeru NIP i REGON, a także dokumenty pozwalające ocenić kondycję firmy, czyli dotyczące rozchodów i przychodów. W przypadku spółek potrzebne będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Sądowego oraz zgoda wszystkich członków zarządu przy spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.
Wbrew pozorom uzyskanie kredytu dla firm nie jest takie proste, jakby się mogło początkowo wydawać. W takiej sytuacji dobrze jest skorzystać z pomocy profesjonalisty, czyli doradcy kredytowego, o której więcej można przeczytać pod linkiem: https://www.kancelariakredytowa.biz/kredyty-dla-firm-kielce/. Pewnie część z nas zastanawia się, czy banki zawsze przyznają gotówkę na działalność. Niestety pozytywne rozpatrzenie wniosku nie jest takie oczywiste, szczególnie gdy firma działa stosunkowo krótko lub ma nieciekawą historię bankową.
Kredyt dla firm – jak uzyskać?
Skoro już wiadomo, jak uzyskać kredyt dla firm i jakie dokumenty są niezbędne, to warto również dowiedzieć się, na co można przeznaczyć pieniądze. W dużej mierze zależne jest to od tego, na jaki rodzaj kredytu padnie nasz wybór. Do dyspozycji pozostają:
- Kredyt inwestycyjny. Pozyskuje się go wyłącznie na pokrycie kosztów inwestycji związanych z rozwojem firmy. Aby otrzymać tę formę finansowania, w banku należy przedstawić biznesplan tejże inwestycji.
- Kredyt odnawialny. Jest nieco zbliżony do debetu. Przeznaczyć można go na dowolny cel. Oczywiście w obrębie wydatków firmy. Tutaj przedsiębiorcę ogranicza wcześniej ustalony limit, a odsetki naliczane są od rzeczywiście wykorzystanej kwoty.
- Kredyt obrotowy. Podobny jest do klasycznego, gotówkowego. Z reguły okres spłaty wynosi od jednego roku do trzech lat. Doskonale się sprawdza na pokrycie bieżących wydatków.
Co ciekawe, chcąc znaleźć korzystny kredyt dla firm, wcale nie trzeba chodzić od jednego oddziału banku do kolejnego i szukać najlepszej oferty. Dziś dużo łatwiej jest skorzystać z porównywarek, które można znaleźć w Internecie. Możliwe jest też zaciągnięcie kredytu przez daną osobę prywatnie i przeznaczenie środków na działalność, ale w przypadku kredytów dla firm banki mają znacznie szerszy wachlarz propozycji np. większe kwoty lub dłuższy okres kredytowania.